עיתון ישראל היום

"הפסיקו לתרום לאוניברסיטאות שתומכות בחמאס"

יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית פנה לתורמים של מוסדות אקדמיים: "הפסיקו לתת כסף למי שלא נלחם באנטישמיות" ● נוסף על כך, פנה חגואל גם למנהלי המוסדות להשכלה גבוהה: "לנקוט אפס סובלנות לגילויי הסתה, המצב לא ישתנה אם לא נגבה מחיר"

אסף גולן

יעקב חגואל, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, הוציא מכתב פנייה לכל התורמים לאוניברסיטאות בחו"ל וביקש לה פסיק לאלתר את התרומות למוסדות ההשכלה הגבוהה שלא מגנים תמי כה בטרור ובחמאס.

חגואל כיוון דבריו גם למוסדות שלא נלחמים באנטישמיות המתפר צת בעוצמות שוברות שיאים בקמפו סים ברחבי ארה"ב ובמדינות נוספות ברחבי העולם.

במכתב, שכותרתו "קריאה לתמיכה מיידית במאבק באנטישמיות ובאווירה האנטי ישראלית באוניברסיטאות",

ואשר מוען למאות תורמים למוסדות להשכלה גבוהה בכל רחבי העולם, חגואל כתב: "מאז 7 באוקטובר העו לם היהודי השתנה לנצח. קשה לתאר את עוצמת הפגיעה של מתקפה כזו, שכמותה לא ראינו מאז ימי השואה. אנחנו נחשפים שוב לביטויים קשים, קורעי לב והרסניים ולקריאות נרח בות להשמדה של עמנו. העולם נמצא בנקודה מכריעה בהיסטוריה, וחשוב לכולנו שהמוסר וההגינות ינצחו".

"מעלימים עין מהמצב"

עוד כתב: "התמיכה העצומה בח מאס בקמפוסים של אוניברסיטאות ברחבי ארה"ב ובעולם היא מזעזעת ומחרידה. אלפי סטודנטים, ואפילו מרצים רבים, תומכים בגלוי בחמאס ומסיתים לאלימות נגד יהודים. של טים הקוראים בגלוי לרצח יהודים מוצגים ללא חשש על ידי סטודנטים בקמפוסים, בזמן שהיהודים חווים הת נכלויות ומתקפות הן על ידי חבריהם לכיתה והן על ידי מרצים. ההסתה

והמתקפות מהוות סכנה ברורה לס טודנטים היהודים ולעם היהודי בכל מקום, והן אף מסכנות את כולם במ ערב, שכן בעיני חמאס היהודים הם רק חלק ממטרתו האווילית, ומדינות העולם המערבי הן הבאות בתור".

"מרצים מלבים שנאה"

בדבריו מסביר חגואל כי מדינות העולם הנהנות מגבולות שקטים מת קשות להבין את האיום על ישראל, ולמרבה הצער הדבר בא לידי ביטוי, בין היתר, במדיניות של האוניברסי טאות המאפשרת באופן מקומם את התמיכה בארגון הטרור שביצע זוועות באזרחי ישראל.

"לתדהמתנו, ראשי המוסדות האק דמיים, נושאי לפיד הנאורות והסו בלנות, מעלימים עין מהמצב. שנאת היהודים וההסתה משתוללות בקמ פוסים כמעט ללא אכיפה או עונש. הניסיון וההפצרות לעצור את המצב האבסורדי הזה במילים נפלו על אוז ניים ערלות.

"כיום ברור לכולם שרק גביית מחיר עבור שנאת יהודים תשנה את המצב. אי לכך אני קורא לכם, התו רמים לאוניברסיטאות ולמוסדות האקדמיים שמקדמים שנאת יהודים בשטחם, לעצור לאלתר את כל תרו מותיכם למוסדות הללו. עושה רושם כי נקיטת צעדים משמעותיים כאלה תשדר מסר ברור לסגל האקדמי ול סטודנטים הפורעים כאחד ותבהיר כי לשנאת יהודים ולביטויים אנטישמיים יהיו השלכות מהירות וחמורות".

במקביל לקריאה לעצירת התרו מות, פונה חגואל במכתבו גם לרא שי המוסדות להשכלה גבוהה בקריאה לעצור את הסחף האנטישמי במוסדות שאותם הם מנהלים.

"אני קורא לכל חברי ההנהלה האקדמית, הפרופסורים והסגל, לנ קוט מדיניות נחרצת של אפס סוב לנות להסתה ולאנטישמיות, לפטר לאלתר מרצים המלבים שנאת יהודים ולעמוד איתן על עקרונות התרבות והערכים המשותפים לנו".

חגואל סיכם את מכתבו: "נמשיך לעמוד חזקים ומאוחדים במאבק בגי לויי האנטישמיות".

חגואל במכתבו: "התמיכה העצומה בחמאס בקמפוסים בארה"ב וברחבי העולם מזעזעת ומחרידה"

מלחמה על הבית

he-il

2023-11-21T08:00:00.0000000Z

2023-11-21T08:00:00.0000000Z

https://israel-hayoum.pressreader.com/article/281990382261812

Israel Hayom