עיתון ישראל היום

מתנגדי חיסונים התגייסו לתמוך בשרת החינוך

שאשא ביטון הפכה מוקד לביקורת חריפה בקהילה הרפואית - אולם בקרב מכחישי המגיפה היא זוכה לתהילה ● "תביעו תמיכה בתגובות לפוסט שלה", נכתב בפורום פנימי של מתנגדי חיסונים - ועשרות נענו לקריאה ● "היא פועלת ככל יכולתה"

אלי ברק

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון סופגת ביקורות נרח בות ושורת גינויים בימים האחרו נים, בעקבות הדברים שאמרה נגד האפשרות לחסן את תלמידי ישראל מפני קורונה בבתי הספר, מהלך שאותו כינתה "פשע". אלא שדווקא בקרב מתנגדי חיסונים היא זוכה לגיבוי ולהערכה.

בקבוצת הטלגרם הנושאת את השם "שביתת ההורים עד לביטול בדיקות, מסיכות ובידודים" פועלים החברים כדי לארגן מחאות ציבוריות נגד החל טות הממשלה על הגבלות קורונה, ובין היתר מארגנים הפגנות מול בתיהם של ראשי מערכת הבריאות - ובהם השר ניצן הורוביץ והממונה על בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס.

כדי להבין את הלך הרוח בקרב חברי הקבוצה, הנה כמה דוגמאות לסוג הדיונים המתנהלים בה. אחד המש תתפים תהה בנוגע למתחסנים "למה הם תמימים? למה 6 מיליון תמימים? מה למדו עם ישראל מהשואה?", ואחר חיזק אותו: "שואה! רוצים להרוג את כולנו, למה כולם שותקים?"

בימים האחרונים, שבהם השרה שאשא ביטון נמצאת בכותרות, הבי עו רבים בקבוצה תמיכה בדבריה נגד החיסונים. מנהלת בקבוצה קראה לחברים להיכנס לפוסט שפרסמה השרה בפייסבוק ולהביע בה תמיכה, בין השאר, באמצעות שיתוף תמונות

ומודעות שיצרו בקבוצה. ואכן, מעבר על התגובות בפוסט של השרה מראה תגובות רבות עם המודעות שהופצו בין חברי הקבוצה.

"הבנתי שיש מדי פעם מישהו שקו רא נגדה )נגד שאשא ביטון, א"ב( בק בוצות כמו שלנו", כתבה אחת המ שתתפות, "אני מתקשה להבין איך יוצאים נגד מי שעומדת באולפני הטלוויזיה ונלחמת נגד חיסוני יל דים בבית ספר. יש שיגידו למה היא לא נלחמת על המטושים ולמה היא לא אומרת משהו נגד חיסונים בכלל, אז צריך להבין שיש פה סקא לה מאוד רחבה של דעות ולא כולם נמצאים באותה הדעה בדיוק בדיוק. אני אישית חושבת שכל קול בתק שורת המרכזית שמערער על הנרטיב השולט הוא קול לטובתנו, וצריך לתת רוח גבית".

חברה נוספת יצאה גם היא להגנתה של שאשא ביטון: "עם כוחות שיכולים לשנות מזג אוויר, לגרום לכתוב 'מתים מהקורונה', להמציא מגיפה, ולהוריד בדרך מי שלא מתאים להם - היא עושה הכי טוב שהיא יכולה. גם היא חתומה על שותף סוד כמו כל הממשלה, אבל היא יושבת להם כעצם בגרון, כשומר סף. תאמינו לי, לא הייתם רוצים את מרב מיכאלי השטנית בתור שרה!".

חדשות

he-il

2021-07-30T07:00:00.0000000Z

2021-07-30T07:00:00.0000000Z

https://israel-hayoum.pressreader.com/article/281702617751940

Israel Hayom